Escape game Schatkamer
De Escape Game speelt zich af in de Schatkamer van Discovery Museum, waar de historische collectie van het museum te zien is. In dit spel krijg je te maken met een inbraak. Hierbij is een prototype van de geheugentapper gestolen! Met de geheugentapper kun je het geheugen van een object afluisteren. De tappers die zich nog in het museum bevinden, zijn bovendien gehackt. De apparaten kunnen alleen gereset worden door codes te ontdekken. Je kan onderzoek doen via denk- en doe-opdrachten. Op deze manier kom je spelenderwijs in contact met de erfgoedverhalen van de collectie stukken. Wie kraakt de codes binnen de tijd en weet de inbraak op te lossen en de geheugentappers te resetten? Bij de receptie krijg je een rugzak met alles wat nodig is om goed onderzoek te doen. Een UV-lamp, een lijst met verdachten en natuurlijk een geheugentapper om te resetten.
\ Opdrachtgever: Discovery Museum
\ Website: www.discoverymuseum.nl
\ Opleverdatum: september 2023
\ Concept,
\ ontwerp,
\ projectmanagement,
\ grafisch ontwerp: bureau linksom
\ Multimedia: Bit Engineering, Discovery Museum
\ Bouw: Discovery Museum, Bit Engineering, bureau linksom, Sync Print
\ Fotografie: Keno Media


